Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Πηγή: Ι.Ε.Π. | Αναγνώσθηκε: 18659 φορές Επικοινωνία | |
---|---|---|---|---|
Μάθημα: | Ιστορία | Τάξη: | Β' Λυκείου | |
Κωδικός Θέματος: | 24304 | Θέμα: | 1 | |
Τελευταία Ενημέρωση: | 24-Μαΐ-2023 | Ύλη: | Κεφάλαιο 1. Από το θάνατο του Ιουστινιανού ως την αποκατάσταση των εικόνων και τη συνθήκη του Βερντέν (565-843). 1.2.β. Η βασιλεία του Ηρακλείου - Εσωτερική αναδιοργάνωση Κεφάλαιο 7. Από τη Συνθήκη της Βεστφαλίας (1648) έως το Συνέδριο της Βιέννης (1815). 7.1. Ο Διαφωτισμός | |
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | ||
---|---|---|---|
Τάξη: | Β' Λυκείου | ||
Μάθημα: | Ιστορία | ||
Θέμα: | 1 | ||
Κωδικός Θέματος: | 24304 | ||
Ύλη: | Κεφάλαιο 1. Από το θάνατο του Ιουστινιανού ως την αποκατάσταση των εικόνων και τη συνθήκη του Βερντέν (565-843). 1.2.β. Η βασιλεία του Ηρακλείου - Εσωτερική αναδιοργάνωση Κεφάλαιο 7. Από τη Συνθήκη της Βεστφαλίας (1648) έως το Συνέδριο της Βιέννης (1815). 7.1. Ο Διαφωτισμός | ||
Τελευταία Ενημέρωση: 24-Μαΐ-2023 | |||
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1ο ΘΕΜΑ
1α.
(Ι) Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με στοιχεία της στήλης Β. Ένα (1) στοιχείο της στήλης Β περισσεύει:
Α | Β |
---|---|
1. Μοντεσκιέ | α. Έρευνα για τα αίτια του πλούτου των εθνών |
2. Ρουσσό | β. Νέα Πολιτική Διοίκησις |
3. Μπεκκαρία | γ. Το πνεύμα των νόμων |
4. Ρήγας Βελεστινλής | δ. Αιμίλιος ή περί Αγωγής |
5. Άνταμ Σμίθ | ε. Περί εγκλημάτων και ποινών |
στ. Αδελφική Διδασκαλία |
(Μονάδες 5)
(ΙΙ) Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως προς την ορθότητά τους, γράφοντας τη λέξη «σωστό» ή «λάθος» δίπλα από τον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:
Ο Βολταίρος ήταν υπέρμαχος της ανεξιθρησκίας και της πνευματικής ανεκτικότητας.
Η Ειρήνη της Αυγούστας (1555) αμφισβήτησε τη νομιμότητα του Λουθηρανισμού.
Ο Πρόχειρος Νόμος (870-879) ήταν πρακτικό εγχειρίδιο που περιελάμβανε διατάξεις Δημοσίου και Αστικού Δικαίου.
Οι Τούρκοι το 1354, επωφελούμενοι από ένα μεγάλο σεισμό, κατέλαβαν το φρούριο της Καλλίπολης.
Η βασική οικονομική θεωρία του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού ήταν ο μερκαντιλισμός.
(Μονάδες 5)
Μονάδες 10
1.β. Να προσδιορίσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων: στρατιωτόπια, μετακένωση.
Μονάδες 7+8=15
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1.α.
(Ι) 1γ, 2δ, 3ε, 4β, 5α
(ΙΙ) 1Σ, 2Λ, 3Σ, 4Σ, 5Λ
1.β.
στρατιωτόπια, Κεφάλαιο 1, 2. H βασιλεία του Ηρακλείου (610-641). Αποφασιστικοί αγώνες και μεταρρυθμίσεις, β. Εσωτερική αναδιοργάνωση, «[…] Οι στρατιώτες διέθεταν… πρωτότοκο γιο […]».
μετακένωση, Κεφάλαιο 7, 1. Ο Διαφωτισμός, δ. Οι επιδράσεις του Διαφωτισμού. Η απήχηση στον ελλαδικό χώρο και στη Βαλκανική, «[…] Ο Κοραής… κλασική αρχαιότητα […]».