Τράπεζα Θεμάτων
www.trapeza-thematon.gr
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Τάξη: | Β' Λυκείου |
---|---|---|---|
Μάθημα: | Ιστορία | Θέμα: | 1 |
Κωδικός Θέματος: | 24308 | Ύλη: | Κεφάλαιο 2. Η εποχή της ακμής: Από τον τερματισμό της Εικονομαχίας ως το Σχίσμα των Δύο Εκκλησιών (843-1054). 2.4.γ. Η νομοθεσία Κεφάλαιο 6. Από την άλωση της Κωνσταντινούπολης και τις Ανακαλύψεις των Νέων Χωρών ως τη συνθήκη της Βεστφαλίας (1453-1648). 6.2. Αναγέννηση και Ανθρωπισμός |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο |
---|---|
Τάξη: | Β' Λυκείου |
Μάθημα: | Ιστορία |
Θέμα: | 1 |
Κωδικός Θέματος: | 24308 |
Ύλη: | Κεφάλαιο 2. Η εποχή της ακμής: Από τον τερματισμό της Εικονομαχίας ως το Σχίσμα των Δύο Εκκλησιών (843-1054). 2.4.γ. Η νομοθεσία Κεφάλαιο 6. Από την άλωση της Κωνσταντινούπολης και τις Ανακαλύψεις των Νέων Χωρών ως τη συνθήκη της Βεστφαλίας (1453-1648). 6.2. Αναγέννηση και Ανθρωπισμός |
Τελευταία Ενημέρωση: 24-Μαΐ-2023 |
ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1ο ΘΕΜΑ
1α.
(Ι) Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με στοιχεία της στήλης Β. Ένα (1) στοιχείο της στήλης Β περισσεύει:
Α | Β |
---|---|
1. Γκουρναί | α. Θαλασσοπόρος |
2. Μαρτίνος Λούθηρος | β. Ανθρωπιστής |
3. Βαρθολομαίος Ντιάζ | γ. Ηγέτης της Δ’ Σταυροφορίας |
4. Βοκκάκιος | δ. Φυσιοκράτης |
5. Βονιφάτιος Μομφερρατικός | ε. Προτεστάντης |
στ. Υπουργός Οικονομικών |
(Μονάδες 5)
(ΙΙ) Να τοποθετήσετε τα ακόλουθα ιστορικά γεγονότα στη σωστή χρονολογική σειρά, αρχίζοντας από το παλαιότερο και καταλήγοντας στο πιο πρόσφατο:
α. Σύνοδος του Τρέντο
β. Κατάληψη των Επτανήσων από τους Γάλλους
γ. Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
δ. Ειρήνη της Αυγούστας
ε. Κατάληψη της Βαστίλης
(Μονάδες 5)
Μονάδες 10
1.β. Να προσδιορίσετε το περιεχόμενο των ακόλουθων όρων: Επαναγωγή, καθολικός άνθρωπος.
Μονάδες 7+8=15
Απάντηση Θέματος:
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1.α.
(Ι) 1δ, 2ε, 3α, 4β, 5γ
(ΙΙ) γ, α, δ, ε, β
1.β.
Επαναγωγή, Κεφάλαιο 2, 4. Διοίκηση και νομοθεσία, γ. Η νομοθεσία, «[…] μια συλλογή … ο Φώτιος […]».
Καθολικός άνθρωπος, Κεφάλαιο 6, 2. Αναγέννηση και ανθρωπισμός, β. το κίνημα του Ανθρωπισμού. Ο καθολικός άνθρωπος, «[…] Οι φορείς του ανθρωπισμού … για τη μοίρα του […]».
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida).