Τράπεζα Θεμάτων
www.trapeza-thematon.gr
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Τάξη: | Β' Λυκείου |
---|---|---|---|
Μάθημα: | Ιστορία | Θέμα: | 1 |
Κωδικός Θέματος: | 24468 | Ύλη: | 1.7.α. Σκλαβηνίες 6.4.β. Η Μεταρρύθμιση του Λουθήρου |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο |
---|---|
Τάξη: | Β' Λυκείου |
Μάθημα: | Ιστορία |
Θέμα: | 1 |
Κωδικός Θέματος: | 24468 |
Ύλη: | 1.7.α. Σκλαβηνίες 6.4.β. Η Μεταρρύθμιση του Λουθήρου |
Τελευταία Ενημέρωση: 24-Μαΐ-2023 |
ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΤΑΞΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
1ο ΘΕΜΑ
1.α.
(Ι) Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως προς την ορθότητά τους γράφοντας τη λέξη «σωστό» ή «λάθος» δίπλα στον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:
Με τη δημιουργία ναυτικών θεμάτων η βυζαντινή αυτοκρατορία θωράκισε τις παράλιες περιοχές.
Με την απόφαση της συνόδου της Κωνσταντινούπολης το 870, η Βουλγαρία θα υπαγόταν στη δικαιοδοσία του Πάπα της Ρώμης.
Στις εμποροπανηγύρεις του μεσαίωνα προσφέρονταν αποκλειστικά και μόνο εμπορεύματα.
Η αυτοκρατορία της Τραπεζούντας άσκησε μεγάλη επίδραση στις τύχες του Βυζαντίου.
Η πνευματική παράδοση του Βυζαντίου έσβησε με την άλωση της Κωνσταντινούπολης.
(Μονάδες 5)
(ΙΙ) Να αντιστοιχίσετε τα στοιχεία της στήλης Α με στοιχεία της στήλης Β. Δύο (2) στοιχεία της στήλης Β περισσεύουν:
Α | Β |
---|---|
1. ανεικονικές αντιλήψεις 2. εμποροπανηγύρεις 3. φυσιοκράτες 4. γενίτσαροι 5. ανθρωπιστές |
α. ανταλλαγές νομισμάτων β. υπηρεσία του σουλτάνου γ. στροφή στη μελέτη των γραμμάτων της αρχαιότητας δ. εικονομαχία ε. νομάδες εθελοντές ιππείς στ. οικονομικές φιλελευθερισμός ζ. αποκατάσταση των εικόνων |
(Μονάδες 5)
Μονάδες 10
1.β. Να εξηγήσετε το περιεχόμενο των ιστορικών όρων: σκλαβηνίες, προτεστάντες.
Μονάδες 7+8=15
Απάντηση Θέματος:
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1.α.
(Ι) 1Σ, 2Λ, 3Λ, 4Λ, 5Λ
(ΙΙ) 1δ, 2α, 3στ, 4β, 5γ
1.β.
σκλαβηνίες : Κεφάλαιο 1, 7. Σλάβοι και Βούλγαροι, α. Σκλαβηνίες, «[…] Οι μόνιμες εγκαταστάσεις … μεγαλύτερης έκτασης […]».
προτεστάντες : Κεφάλαιο 6, 2. Θρησκευτική μεταρρύθμιση (1517-1555), β. Η Μεταρρύθμιση του Λουθήρου, «[…] Όταν το 1529 η Δίαιτα … δεν είχε κανένα αποτέλεσμα […]».
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida).