Τράπεζα Θεμάτων
www.trapeza-thematon.gr
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Τάξη: | Γ' Λυκείου |
---|---|---|---|
Μάθημα: | Μαθηματικά Προσανατολισμού | Θέμα: | 4 |
Κωδικός Θέματος: | 27319 | Ύλη: | 1.8 Συνέχεια συνάρτησης 2.3 Κανόνες παραγώγισης 2.6 Συνέπειες του Θεωρήματος Μέσης Τιμής |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο |
---|---|
Τάξη: | Γ' Λυκείου |
Μάθημα: | Μαθηματικά Προσανατολισμού |
Θέμα: | 4 |
Κωδικός Θέματος: | 27319 |
Ύλη: | 1.8 Συνέχεια συνάρτησης 2.3 Κανόνες παραγώγισης 2.6 Συνέπειες του Θεωρήματος Μέσης Τιμής |
Τελευταία Ενημέρωση: 09-Μαρ-2023 |
ΘΕΜΑ 4
Δίνεται η συνάρτηση
α) Να αποδείξετε ότι η γραφική παράσταση της
(Μονάδες 05)
β) Να βρείτε την παράγωγο συνάρτηση
(Μονάδες 11)
γ) Ένας μαθητής σχεδίασε σε ένα λογισμικό τη γραφική παράσταση της
(Μονάδες 09)
Απάντηση Θέματος:
ΛΥΣΗ
α) Η συνάρτηση
γιατί , οπότε , αφού η είναι συνάρτηση γνησίως αύξουσα στο και επειδή , έχουμε ότι .
Άρα
β) Η συνάρτηση
Για να υπάρχει μοναδικό σημείο της
Παρατηρούμε ότι το
γιατί για είναι και , αφού για κάθε και γιατί για είναι και
Κάνοντας τον πίνακα προσήμου της

Άρα η
Επομένως, αν
Γιατί:
Αφού:
και:
Αν
Γιατί:
Αφού:
και:
Το
Το
Επομένως, η γραφική παράσταση της

Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida).