Τράπεζα Θεμάτων
www.trapeza-thematon.gr
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Τάξη: | Α' Λυκείου |
---|---|---|---|
Μάθημα: | Άλγεβρα | Θέμα: | 2 |
Κωδικός Θέματος: | 35205 | Ύλη: | 3.3. Εξισώσεις 2ου Βαθμού 5.3. Γεωμετρική πρόοδος |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο |
---|---|
Τάξη: | Α' Λυκείου |
Μάθημα: | Άλγεβρα |
Θέμα: | 2 |
Κωδικός Θέματος: | 35205 |
Ύλη: | 3.3. Εξισώσεις 2ου Βαθμού 5.3. Γεωμετρική πρόοδος |
Τελευταία Ενημέρωση: 17-Μαΐ-2023 |
ΘΕΜΑ 2
α) Να βρείτε τον πραγματικό αριθμό \(x\) ώστε οι αριθμοί: \(x\), \(2x+1\), \(5x+4\), με την σειρά που δίνονται, να είναι διαδοχικοί όροι γεωμετρικής προόδου.
(Μονάδες 13)
β) Να βρείτε το λόγο της παραπάνω γεωμετρικής προόδου, όταν:
i. \(x=1\)
ii. \(x=-1\)
(Μονάδες 12)
Απάντηση Θέματος:
ΛΥΣΗ
α) Οι αριθμοί \(x\), \(2x+1\), \(5x+4\) είναι διαδοχικοί όροι γεωμετρικής προόδου αν και μόνο αν:
$$(2x+1)^{2}=x\cdot (5x+4) $$ $$\Leftrightarrow 4x^{2}+4x+1=5x^{2}+4x $$ $$\Leftrightarrow x^{2}=1 $$ $$\Leftrightarrow (x=-1\ \ \text{ή}\ \ x=1)$$
β)
i. Για \(x=1\) οι δοσμένοι αριθμοί γράφονται:
$$1, 3, 9$$
Ο λόγος \(λ\) είναι:
$$λ=\dfrac{3}{1}=3$$
ii. Για \(x=-1\) οι δοσμένοι αριθμοί γράφονται:
$$-1,-1,-1$$
Ο λόγος \(λ\) είναι:
$$λ=\dfrac{-1}{-1}=1$$
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida).