Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!
Έναρξη από 2 Σεπτεμβρίου
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Πηγή: Ι.Ε.Π. | Αναγνώσθηκε: 4302 φορές Επικοινωνία | |
---|---|---|---|---|
Μάθημα: | Άλγεβρα | Τάξη: | Α' Λυκείου | |
Κωδικός Θέματος: | 37171 | Θέμα: | 2 | |
Τελευταία Ενημέρωση: | 19-Μαΐ-2023 | Ύλη: | 2.1. Οι Πράξεις και οι Ιδιότητές τους 3.3. Εξισώσεις 2ου Βαθμού | |
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | ||
---|---|---|---|
Τάξη: | Α' Λυκείου | ||
Μάθημα: | Άλγεβρα | ||
Θέμα: | 2 | ||
Κωδικός Θέματος: | 37171 | ||
Ύλη: | 2.1. Οι Πράξεις και οι Ιδιότητές τους 3.3. Εξισώσεις 2ου Βαθμού | ||
Τελευταία Ενημέρωση: 19-Μαΐ-2023 | |||
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
ΘΕΜΑ 2
Αν \(α\), \(β\) πραγματικοί αριθμοί για τους οποίους ισχύουν:
$$α+β=2\ \ \text{και}\ \ α^{2}β+αβ^{2}=−30$$
α) Να αποδείξετε ότι: \(α\cdot β=−15\).
(Μονάδες 10)
β) Να κατασκευάσετε εξίσωση δευτέρου βαθμού με ρίζες τους αριθμούς \(α\), \(β\) και να τους βρείτε.
(Μονάδες 15)
Λύση
α) Είναι:
$$ α^{2}β+αβ^{2}=−30 $$ $$\Leftrightarrow αβ(α+β)=−30 $$ $$\Leftrightarrow αβ\cdot 2=−30 $$ $$\Leftrightarrow αβ=−15 $$
β) Η ζητούμενη εξίσωση μπορεί να είναι της μορφής:
$$x^{2}−Sx+P=0$$
με:
$$S=α+β=2\ \ \text{και}\ \ P=αβ=−15$$
Τελικά, μία ζητούμενη εξίσωση είναι η:
$$x^{2}−2x−15=0$$
Το τριώνυμο \(x^{2}−2x−15\) έχει διακρίνουσα:
$$Δ=β^{2}−4αγ$$ $$=(−2)^{2}−4\cdot 1\cdot (−15)$$ $$=4+60=64 > 0$$
Οι ρίζες της εξίσωσης είναι:
$$x_{\text{1,2}}=\dfrac{-β\pm \sqrt{Δ}}{2a}$$ $$=\dfrac{-(-2)\pm \sqrt{64}}{2\cdot 1}$$ $$=\dfrac{2\pm 8}{2}=5\ \ \text{ή}\ \ -3$$
Άρα είναι \(α=5\) και \(β=−3\) ή \(α=−3\) και \(β=5\).