Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Πηγή: Ι.Ε.Π. | Αναγνώσθηκε: 10368 φορές Επικοινωνία | |
---|---|---|---|---|
Μάθημα: | Χημεία | Τάξη: | Α' Λυκείου | |
Κωδικός Θέματος: | 11885 | Θέμα: | 4 | |
Τελευταία Ενημέρωση: | 09-Φεβ-2025 | Ύλη: | 1.5.2 Περιεκτικότητες Διαλυμάτων - Εκφράσεις περιεκτικότητας 4.3.1 Συγκέντρωση ή μοριακότητα κατ' όγκο διαλύματος 4.3.2 Αραίωση διαλύματος 4.3.3 Ανάμειξη διαλυμάτων | |
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | ||
---|---|---|---|
Τάξη: | Α' Λυκείου | ||
Μάθημα: | Χημεία | ||
Θέμα: | 4 | ||
Κωδικός Θέματος: | 11885 | ||
Ύλη: | 1.5.2 Περιεκτικότητες Διαλυμάτων - Εκφράσεις περιεκτικότητας 4.3.1 Συγκέντρωση ή μοριακότητα κατ' όγκο διαλύματος 4.3.2 Αραίωση διαλύματος 4.3.3 Ανάμειξη διαλυμάτων | ||
Τελευταία Ενημέρωση: 09-Φεβ-2025 | |||
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
ΘΕΜΑ 4ο
Σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας στο πλαίσιο της προστασίας από τον ιό SARS-COV-2, όλες οι δυνητικά μολυσμένες επιφάνειες θα πρέπει να καθαρίζονται με φρέσκο διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου (
α) Ποια είναι η συγκέντρωση (
Μονάδες 7
β) Πόσο νερό πρέπει να προσθέσουμε σε
Μονάδες 7
γ) Αν αναμείξουμε
Μονάδες 8
δ) Το χλώριο
Να ρίξει απευθείας τα απόνερα στη λεκάνη και μετά να ρίξει νερό για να την καθαρίσει τόσο από τα υπολείμματα ακουαφόρτε (
), όσο και από τους ρύπους και την περίσσεια που υπάρχουν στα απόνερα του καθαρισμού των πατωμάτων, ώστε να κάνει οικονομία στο καθαρό νερό.Να καθαρίσει με νερό πρώτα τα υπολείμματα του ακουαφόρτε (
) και μετά να ρίξει τα απόνερα του καθαρισμού των πατωμάτων στη λεκάνη. Τέλος δε, να ξαναρίξει νερό για να καθαρίσει τη λεκάνη από τους ρύπους και τα υπολείμματα υπάρχουν στα τα απόνερα του καθαρισμού των πατωμάτων.
Να εξηγήσετε ποια από τις δύο αυτές επιλογές είναι η ασφαλέστερη.
Μονάδες 3
Μονάδες 25
Δίνονται οι σχετικές ατομικές μάζες
Ενδεικτική επίλυση
α)
β) Σε
Έστω, ότι πρέπει να προσθέσουμε
Για το διάλυμα που προκύπτει γνωρίζουμε ότι,
σε
σε
Τα ποσά είναι ανάλογα, συνεπώς:
Άρα, πρέπει να προσθέσουμε
γ) Για την ανάμιξη ισχύει:
δ) Ασφαλέστερη είναι η δεύτερη επιλογή.
Στην πρώτη επιλογή το πυκνό διάλυμα
Συνεπώς, η νοικοκυρά θα εισπνεύσει αέριο