Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Πηγή: Ι.Ε.Π. | Αναγνώσθηκε: 13556 φορές Επικοινωνία | |
---|---|---|---|---|
Μάθημα: | Φυσική | Τάξη: | Α' Λυκείου | |
Κωδικός Θέματος: | 13669 | Θέμα: | 4 | |
Τελευταία Ενημέρωση: | 31-Μαΐ-2024 | Ύλη: | 1.1.5. Η έννοια της ταχύτητας στη ευθύγραμμη ομαλή κίνηση 1.3.4 Ανάλυση δύναμης σε συνιστώσες 1.3.7 Ο νόμος της τριβής 1.3.9 Ο δεύτερος νόμος του Νεύτωνα σε διανυσματική και σε αλγεβρική μορφή 2.1.1 Η έννοια του έργου 2.1.2 Έργο βάρους και μεταβολή της κινητικής ενέργειας | |
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | ||
---|---|---|---|
Τάξη: | Α' Λυκείου | ||
Μάθημα: | Φυσική | ||
Θέμα: | 4 | ||
Κωδικός Θέματος: | 13669 | ||
Ύλη: | 1.1.5. Η έννοια της ταχύτητας στη ευθύγραμμη ομαλή κίνηση 1.3.4 Ανάλυση δύναμης σε συνιστώσες 1.3.7 Ο νόμος της τριβής 1.3.9 Ο δεύτερος νόμος του Νεύτωνα σε διανυσματική και σε αλγεβρική μορφή 2.1.1 Η έννοια του έργου 2.1.2 Έργο βάρους και μεταβολή της κινητικής ενέργειας | ||
Τελευταία Ενημέρωση: 31-Μαΐ-2024 | |||
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) |
ΘΕΜΑ 4
Το σώμα του σχήματος, μάζας

4.1 Να σχεδιάσετε τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα, καθώς αυτό κινείται στο επίπεδο
Μονάδες 5
4.2 Να σχεδιάσετε τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα σε μια θέση μεταξύ
Μονάδες 5
4.3 Να υπολογίσετε το διάστημα
Μονάδες 8
4.4 Να σχεδιάσετε τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα στη θέση
Να διερευνήσετε αν θα επιστρέψει στη βάση του κεκλιμένου επιπέδου.
Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
Να δεχθείτε ότι η μέγιστη στατική τριβή είναι ίση με την τριβή ολίσθησης.
Μονάδες 7
Δίνονται:
Ενδεικτική λύση
4.1

Σχεδίαση δυνάμεων:
(Μονάδες 2)
Το οριζόντιο επίπεδο
Επίσης δεν ασκείται άλλη οριζόντια δύναμη στο σώμα, οπότε
Άρα, το σώμα
Η Κινητική Ενέργεια του σώματος στο
(Μονάδες 3)
4.2

Σχεδίαση δυνάμεων κατά την άνοδο του σώματος-Ανάλυση σε άξονες:
(Μονάδες 5)
4.3
Από την ισορροπία στον άξονα
(Μονάδα 1)
Οπότε:
(Μονάδα 1)
Εφαρμόζουμε το Θ.Μ.Κ.Ε. από τη βάση του κεκλιμένου επιπέδου έως την θέση όπου μηδενίζεται η ταχύτητα του σώματος.
(Μονάδες 3)
(Μονάδες 3)
4.4

Σχεδιασμός δυνάμεων και ειδικότερα της Τριβής στην ανώτερη θέση, όταν έχει μηδενιστεί η ταχύτητα του σώματος, καθώς το σώμα τείνει να κινηθεί προς τα κάτω.
(Μονάδα 1)
Για να κινηθεί το σώμα προς τα κάτω θα πρέπει
(Μονάδα 1)
(Μονάδες 2x2=4)
(Μονάδα 1)