Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!

Τύπος Σχολείου: Γενικό Λύκειο Πηγή: Ι.Ε.Π. Αναγνώσθηκε: 28967 φορές Επικοινωνία
Μάθημα: Άλγεβρα Τάξη: Α' Λυκείου
Κωδικός Θέματος: 14801 Θέμα: 1
Τελευταία Ενημέρωση: 19-Αυγ-2023 Ύλη: 2.3. Απόλυτη Τιμή Πραγματικού Αριθμού
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida)
Τύπος Σχολείου: Γενικό Λύκειο
Τάξη: Α' Λυκείου
Μάθημα: Άλγεβρα
Θέμα: 1
Κωδικός Θέματος: 14801
Ύλη: 2.3. Απόλυτη Τιμή Πραγματικού Αριθμού
Τελευταία Ενημέρωση: 19-Αυγ-2023
Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida)
ΘΕΜΑ 1

α) Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας δίπλα στον αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση Σ (Σωστό), αν η πρόταση είναι αληθής ή Λ (Λάθος), αν η πρόταση είναι ψευδής.

  1. Για οποιουσδήποτε πραγματικούς αριθμούς \(α\), \(β\), \(γ\), \(δ\) ισχύει η πρόταση:
    Αν \(α<β\) και \(γ<δ\), τότε \(α\cdot γ<β\cdot δ\).
  2. Για κάθε \(θ\in (0,+\infty)\) ισχύει: \(|x|<θ \Leftrightarrow -θ<x<θ\).
  3. Η εξίσωση \(x^{3}=5\) έχει δύο πραγματικές ρίζες.
  4. Αν ισχύουν \(α>0\) και \(Δ<0\), όπου \(Δ\) η διακρίνουσα του τριωνύμου \(αx^{2}+βx+γ\), τότε το τριώνυμο \(αx^{2}+βx+γ\) είναι αρνητικό για οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό \(x\).
  5. Ο παρακάτω πίνακας θα μπορούσε να είναι πίνακας τιμών μιας συνάρτησης \(f\) με πεδίο ορισμού το διάστημα \([0,4]\).
\(x\) \(0\) \(1\) \(1\) \(2\) \(4\)
\(y=f(x)\) \(0\) \(1\) \(-1\) \(2\) \(0,5\)

(Μονάδες 10)

β) Να αποδείξετε ότι, για οποιουσδήποτε πραγματικούς αριθμούς \(α\), \(β\) ισχύει η ανισότητα:

$$|α+β|\le |α|+|β|$$

(Μονάδες 15)

ΛΥΣΗ

α)

  1. Είναι λάθος (Λ). Π.χ \(-5<-1\) και \(-4<-2\), όμως \((-5)\cdot (-4)>(-1)\cdot (-2)\).
  2. Είναι σωστή (Σ).
  3. Είναι λάθος (Λ). Η εξίσωση έχει μια ρίζα, την \(x=\sqrt[3]{5}\).
  4. Είναι λάθος (Λ). Όταν η διακρίνουσα είναι αρνητική, το τριώνυμο είναι ομόσημο του \(α\), δηλαδή θετικό στην προκειμένη περίπτωση, για οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό \(x\).
  5. Είναι λάθος (Λ). Ο πίνακας αποτελείται και από τα ζεύγη \((1,-1)\) και \((1,1)\) που έχουν την ίδια τετμημένη και διαφορετική τεταγμένη. Δηλαδή υπάρχει ένα \(x\) που αντιστοιχεί σε διαφορετικά \(y\).

β) Είναι ιδιότητα των απολύτων τιμών, παράγραφος 2.3 του σχολικού βιβλίου.