Για να εκτυπώσετε το Θέμα πατήστε "Εκτύπωση"!
Είστε Μαθηματικός;
Ελάτε στην ομάδα του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ
Ελάτε στην ομάδα του ΜΕΘΟΔΙΚΟΥ
Ευκαιρίες Απασχόλησης
| Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | Πηγή: Ι.Ε.Π. | Αναγνώσθηκε: 28965 φορές Επικοινωνία | |
|---|---|---|---|---|
| Μάθημα: | Άλγεβρα | Τάξη: | Α' Λυκείου | |
| Κωδικός Θέματος: | 14801 | Θέμα: | 1 | |
| Τελευταία Ενημέρωση: | 19-Αυγ-2023 | Ύλη: | 2.3. Απόλυτη Τιμή Πραγματικού Αριθμού | |
| Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) | ||||
| Τύπος Σχολείου: | Γενικό Λύκειο | ||
|---|---|---|---|
| Τάξη: | Α' Λυκείου | ||
| Μάθημα: | Άλγεβρα | ||
| Θέμα: | 1 | ||
| Κωδικός Θέματος: | 14801 | ||
| Ύλη: | 2.3. Απόλυτη Τιμή Πραγματικού Αριθμού | ||
| Τελευταία Ενημέρωση: 19-Αυγ-2023 | |||
| Το θέμα προέρχεται και αντλήθηκε από την πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας που αναπτύχθηκε (MIS5070818-Tράπεζα θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικό Λύκειο-ΕΠΑΛ) και είναι διαδικτυακά στο δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στη διεύθυνση (http://iep.edu.gr/el/trapeza-thematon-arxiki-selida) | |||
ΘΕΜΑ 1
α) Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας δίπλα στον αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση Σ (Σωστό), αν η πρόταση είναι αληθής ή Λ (Λάθος), αν η πρόταση είναι ψευδής.
- Για οποιουσδήποτε πραγματικούς αριθμούς \(α\), \(β\), \(γ\), \(δ\) ισχύει η πρόταση:
Αν \(α<β\) και \(γ<δ\), τότε \(α\cdot γ<β\cdot δ\). - Για κάθε \(θ\in (0,+\infty)\) ισχύει: \(|x|<θ \Leftrightarrow -θ<x<θ\).
- Η εξίσωση \(x^{3}=5\) έχει δύο πραγματικές ρίζες.
- Αν ισχύουν \(α>0\) και \(Δ<0\), όπου \(Δ\) η διακρίνουσα του τριωνύμου \(αx^{2}+βx+γ\), τότε το τριώνυμο \(αx^{2}+βx+γ\) είναι αρνητικό για οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό \(x\).
- Ο παρακάτω πίνακας θα μπορούσε να είναι πίνακας τιμών μιας συνάρτησης \(f\) με πεδίο ορισμού το διάστημα \([0,4]\).
| \(x\) | \(0\) | \(1\) | \(1\) | \(2\) | \(4\) |
|---|---|---|---|---|---|
| \(y=f(x)\) | \(0\) | \(1\) | \(-1\) | \(2\) | \(0,5\) |
(Μονάδες 10)
β) Να αποδείξετε ότι, για οποιουσδήποτε πραγματικούς αριθμούς \(α\), \(β\) ισχύει η ανισότητα:
$$|α+β|\le |α|+|β|$$
(Μονάδες 15)
ΛΥΣΗ
α)
- Είναι λάθος (Λ). Π.χ \(-5<-1\) και \(-4<-2\), όμως \((-5)\cdot (-4)>(-1)\cdot (-2)\).
- Είναι σωστή (Σ).
- Είναι λάθος (Λ). Η εξίσωση έχει μια ρίζα, την \(x=\sqrt[3]{5}\).
- Είναι λάθος (Λ). Όταν η διακρίνουσα είναι αρνητική, το τριώνυμο είναι ομόσημο του \(α\), δηλαδή θετικό στην προκειμένη περίπτωση, για οποιονδήποτε πραγματικό αριθμό \(x\).
- Είναι λάθος (Λ). Ο πίνακας αποτελείται και από τα ζεύγη \((1,-1)\) και \((1,1)\) που έχουν την ίδια τετμημένη και διαφορετική τεταγμένη. Δηλαδή υπάρχει ένα \(x\) που αντιστοιχεί σε διαφορετικά \(y\).
β) Είναι ιδιότητα των απολύτων τιμών, παράγραφος 2.3 του σχολικού βιβλίου.